Sunday, June 16, 2013

Mida teha?

Tänavune talv on põõsastele palju paha teinud.Veigela on ühelt poolt päris raagus .
Ka parukapuu on õnnetu.
Kas on mõtet veel oodata või lõikan päris maha?
Tii käest saadud Rhodoxsised hakkavad oma nägu näitama. Mulle nad igatahes meeldivad, mida nendega aga talvel teha seda veel ei tea.
Minu kõige ilusam põõsaspojeng mille kinkis mulle Ahto Ruut.
Jaapani põõsaspojeng
Milda käest saadud valge Incarvillea läks ilusti õitsema. Suur tänu!
Kõrval kasvab juba suurem roosa.
Ka üks valge Ramonda on tekkinud.
Palu näsiniin
Veel pilte









6 comments:

  1. Ma arvan, et need kahjustused on pärit sügisest, sest sooja ja vihmaga oksad ei puitunud ja loomulikult pidi nad külmade saabudes otsa saama. Ma ei lõikaks midagi maha, veigelad nagu kõik põõsad taastuvad väga hästi, lõika välja kõik surnud oksad. Kui mõnel on ladvaosa kahjustunud, siis lõika nad kuni terve pungani, sügiseni on palju aega ja järgmisel aastal on ta ilus. Ka parukapuule on vaja kääre näidata, lõika aga välimisele pungale, muidu saad pärast ühe sasipusa.
    Püsikud on väga ilusad.

    ReplyDelete
  2. Jah, ja lõika kindlasti päris elujõulise pungani, vahel on järjest mitu "poolelus" viletsat punga ülalpool. Praeguseks vast küll mitte enam pungad vaid juba võrsed. Kui see pildil on su suur veigela sammas, siis pead vaatama, kas vaja kogukõrgust ka otsustavalt vähendada või mitte. Igal juhul kasvab uuesti.
    Oh, see sinine lõokannus on lausa sõnajala kõrgune, poleks arvanud. Huvitav kas kõik sinised on nii kõrged.
    Usun, et näsiniined on järgmiste hooaegade aiahittide hulgas. Arvatavasti võiks meil kasvada rohkem sorte kui hetkel aiaärid pakuvad. Mürgisus pole ka mingi vastuargument, suur osa aiataimi on seda niikuinii.
    Sul on ikka tore aed küll, kui sinna äkki "on valge ramonda tekkinud" - kesteab mis sinna veel ise tekkida võib ;)

    ReplyDelete
  3. Mul on ka mitmed põõsad kahjustada saanud, isegi mõned lollikindlad nagu põisenelas diabolo oksaladvad ja isegi enelaid. Pole veel neid lõikuma jõudnud, sest ühtlasi võiks juba saega oksi harvendada.

    ReplyDelete
  4. Mul sama lugu, aastaid vastu pidanud veigela suured oksad tuli maha lõigata, pool põõsast taastus, ülejäänu tundub surnud, pool kollaselehisest kontpuust läinud, sama läätspuuga

    ReplyDelete
  5. Väga tuttav lugu! Läks välja kuuski üle möödunud aastal, siis elupuid ja sel aastal kadakaid. Ja ka kahjustused lehtpuudel. Nüüd vaatan, et mis aeda ise külvab, lasen jääda.

    ReplyDelete
  6. Siin ka puud ja põõsad ikka kõvasti pihta saanud. Tänased tööriistad saavadki olema käärid ja hekilõikur. Kui ma end lõpuks käima saan.

    ReplyDelete