Sunday, April 21, 2013

Läbi kui läti raha, aga rõõmus.

Olen nüüd kolm päeva aias mütanud ja olen enam-vähem korra saanud aia üle käia. Ei jõudnud ainult sõnajalgadesse.Tänane imeline päev oli vist tasuks selle pika ootamise eest.Päikesega kasvavad lilled lausa silmnähtavalt, keerad korra ringi ja jälle näed midagi uut. Otsin oma võrkiiriseid, mis ma sügisel maha panin.Kuhu?ei tea ja kuskilt neid näha pole.Ka trilliumid pole veel märki andnud, kuigi endised on juba pikalt väljas.Kas tegin midagi valesti?
Mõned pildid tänasese seisuga.
Jätsin sellel talvel oma maohabe välja-üle elas!
See on üks ime priimula. Ostsin ta kunagi poest ja kui õitses ära, istutasin õue. Ja nii ta õitseb hilissügisel ja vara kevadel.
Selle rodoga on vist pahasti- kas on külma saanud? Mida teha?





2 comments:

  1. Kasta seda rodot - kui võimalik, siis mitte päris jääkülma veega. Kastmisest võib siis abi olla, kui maa külmunud ja taim jääb seetõttu kuiva. Puhas turvas on eriti otlik, see sulab aeglaselt, kuid päike kuivatab lehti. Muidugi võib olla ka külmakahjustus. Oota veel ja vaata, mis juhtub. Kui on ikka nässus, kuid põhimõtteliselt külmakindel sort, siis tasub proovida tugevat tagasilõikust. Kui lumi ära läheb, siis esimene asi on rodode juurekaela ümbrus vabaks kui seal oligi talveks pisut paksem mults. Mul ka igaks juhuks juba igale sahmakas vett antud.

    ReplyDelete
  2. Mina ei saa veel mõeldagi kogu aia ülekäimisele, mõnes kohas on veel lund, mõnes äsja sulanud ega kannata pealeminekut. Aga Sul on juba niipalju õisi, oledki kui paradiisiaias, mul vaid üksikud kuskil alustamas.
    Rodo kohta kirjutas Tii kõik vajaliku ära. Kui Sul on veel igi-või talvehaljaid taimi turbapinnases, tahavad nad kõik praegu ilmtingimata kastmist (lumeroosid, helmikpöörised jms)

    ReplyDelete