Thursday, October 24, 2013

Ikka on midagi veel ilusat!

On juba oktoobri lõpp, aga aias lehti riisudes leiad ikka midagi huvitavat.
Kaunis kukehari variegaata, raoulia, gentiana acaulis.
See pilt on vähe udune, aga mulle oli üllatuseks, et see Penstemon " Heveny blue" õitseb nii kaua.
Need on tänavu ostetud sügiskrookused.Pole neist enne midagi kuulnud, aga siin nad on.
Veel õitsejaid.
Leidsin ka ühe karikakra.
Väike lehis annab aga ära oma ilusad kollased okkad.
Sõnajalg Dryopteris affins crispa congesta ei tee külmast väljagi, seisab uhkelt püsti ja ei muuda mingit värvi.
Ka see sõnajalg(?) on veel kaunis.
Polegi veelkõik lõppenud. Lehti on kohutavalt palju, pole neid kuhugi panna. Murult riisusin ära, aga peenardelt mitte.Ei tea, kui jätaks künka tagant riisumata, mis ta kevadeks teeb? Pole enne jätnud, aga nüüd ei jõua.






6 comments:

  1. Ma pole mitte kunagi lehti riisunud, kevadeks on nad kõdunenud kompostiks

    ReplyDelete
  2. Lehed riisun ära ainult nn esindusmurult, kui nad pikalt peale jäävad, võivad nad sealt muru hävitada. Mujal on nad kõikjal alles, kui mõnes kohas kevadeks kõdunenud pole, aitab niitmine kaasa.
    Kas see esimese foto emajuur Sul varretu emajuure jaoks liiga hele pole, õievarred on ka kuidagi liiga pikad ja lehed kibalavõitu heledad. See peab mingi muu liik olema

    ReplyDelete
  3. Ma pole tundmatu, olen Muhedik. Imelik, et sisselogituna ilmuvad mu komm-d sedasi

    ReplyDelete
  4. Kirjade järgi võib ka sine-ornata olla, ma pole ise spets.

    ReplyDelete