Wednesday, March 28, 2012

Tõsine tööpäev

Kell on 7 õhtul.Olen täitsa läbi.Olin7 tundi õues ja puhastasin ja puhastasin ja ......Mul olid lehed taimedele peale tõmmatud ja nüüd oli vaja kiiresti need ära riisuda , et hallitama ei läheks.Ka tulbid said väetatud. Lund on ainult natike veel mõne koha peal.Tahtsin küsida, kas iiriseid on ka vaja väetada ja kui, siis millal ja kas täisväetisega. Ja kas roosidele võib seda täisväetist panna? Muru on absoluutselt sammalt täis. Olen igal aastal samblaeemaldajat pannud, olen õhutanud, tuhka olen pannud, ka väetanud- midagi ei aita.Olen täitsa nõutu.
Aga kevade lõhn on täitsa olemas ja need linnud......!
Jessas, lubati tuisku ja lund!Mis siis saab?!

10 comments:

  1. Millistest iiristest jutt käib? Aediiriseid väetan väga harva, üle mitme aasta ja siis ka ainult sügisväetisega. Aga üldse olen varakevadel väga ettevaatlik igasugu väetistega, sunnime püsikud lämmastikuga kasvama ja siis tuleb külm....Siberlasi väetan vaid korra ja mitte varem kui aprilli lõpus täisväetisega.
    Kui vähegi saab ja puhmikud on jõulised, siis ma pigem ei väeta kedagi

    ReplyDelete
  2. Kas see sammal häirib?
    Mul kadus eelmisel aastal täiesti ära nagu poleks olnudki, aga ma ei tea põhjust, sest enda meelest ei teinud ma midagi teisiti kui eelnevatel aastatel.

    ReplyDelete
  3. Meie muru koosneb ka suures osas samblast, ristikust, ning võililledest ja margareetadest, peaasi, et oleks roheline. Siin liiva peal ei saa liiga nõudlik olla. Teeks üldse samblaaia, kuid ega sedagi kerge ei ole saavutada. Püüdsin algul mõned alad samblakattega teha, kuid võit jäi varestele. Äsja ajasid oma nokad isegi kivitee pragudesse ja loopisid samblaribad tee peale. Nagu näed, ei oska sulle nõu anda ilusa rüüuvaip-muru hoolduse osas.

    ReplyDelete
  4. Tellisin Gardenist iiriseid, paninsügisel maha ja nende kohta ma küsisingi.Ei väeta.Mul on veel üks (kindlasti tobe) küsimus. Mul on iirised, mis kasvavad ringis, sinised.Mis iirised need on?
    Mis puutub veel samblasse, siis Jaapani maja ette kivide peale ta kasvada ei taha(mina sinna just tahan), mujal aga laiutab.Andsin täna lihtsalt muru väetist.u

    ReplyDelete
  5. Tellisin Gardenist iiriseid, paninsügisel maha ja nende kohta ma küsisingi.Ei väeta.Mul on veel üks (kindlasti tobe) küsimus. Mul on iirised, mis kasvavad ringis, sinised.Mis iirised need on?
    Mis puutub veel samblasse, siis Jaapani maja ette kivide peale ta kasvada ei taha(mina sinna just tahan), mujal aga laiutab.Andsin täna lihtsalt muru väetist.u

    ReplyDelete
  6. Ring tekib ükskõik mis värvi iiristest, mille 3 või rohkem risoomi on maha pandud grupina, lehelehvikud väljapoole. Nii on uutel lehvikutel ruumi kasvada - iga vana asemel vähemalt 2 ja suunaga pisut kaugemale vanast äraõitsenud varrest. Mõne aasta pärast võib aga keskkoht tühjaks jääda ning õitsev tsoon moodustab üha laieneva ringi. Arvatavasti mingi tavalisem sort, sest uusi kalleid on alguses vaid üks risoom.

    ReplyDelete
  7. Kui sambla vastu lahenduse leiad, siis sooviks mina ka teada. Muidu ta ju ilus, aga.. Kas keegi neid taldasid on õhutajatega proovinud, kas õigustavad enda olemasolu?

    ReplyDelete
  8. Mul pole küll sambla vastu midagi, tavaliselt tekib ta sinna, kus niikuinii midagi muud eriti kasvada ei taha.
    Ega ma nüüd sest ringis kasvamise küsimusest aru küll ei saanud, aga mul on tunne, et Sa mõtled vist siberi iiriseid. Need moodustavad kasvades ringi ja keskele jääb tühik. Oleks Sul pilti panna, saaks asja selgemaks. Sest aediirist nagu Tii kirjutab on võimalik samuti ringis kasvatada, aga ise nad seda siiski ei moodusta

    ReplyDelete
  9. Arvata võib, et Siberi iirised. Panen pildi , kui nad õitsevad. Olen ikka mures oma muru pärast. Praegu on muidugi kõik lume all, aga ma nägin, et mingi uus tegelane on hakanud murus laiutama. Tahtsin pildi ka panna, aga enne tuli lumi maha. Ei ole mailane. Ka väikeste lehtedega ja hirmus agressiivne. Ma juba pritsisin korra STARANega, aga minu arust ei teinud ta selle peale teist nägugi.Ootame lume sulamist, siis panen pildi ka.

    ReplyDelete