Thursday, May 9, 2013

Mured ja rõõmud

Möödunud aastal olin oma arust tark ja lõikasin oma imeilusad arabised maani maha sest suure vihma tõttu hakkasid nad mädanema. Nüüd oli tagajärg käes- tühi plats. Tuli hakata uut istutusplatsi rajama. Meil on aga selle künka peal ainult kivid. Sikutasin , mis ma sikutasin, aga lõpuks sain pooled roomavast tuhkpuust ka kätte, olid väga laiali kasvanud.Aga neid kive! Ainult kivid olidki!
Need on ainult pooled!
Selline ta mul praegu sai, eks suvel lisan milline ta tuli.Oma täidisõielist arabist tahan aga kindlasti tagasi. Jagasin teda paljudele, nüüd küsin tagasi.
Rõõmu aga on rohkem.
Sanguinaria Canadensis
Sanguinaria Canadensis-multiplex "Plena"
Hea aiasõber kinkis mulle veel ühe
Coridalise, sordi nime ta aga ei teadnud( vast Blushing girl)




Caltha palustris on täisõies
Caltha leptosepala
Ja ongi kõik värviline!








Üks minu lemmikutest
Scopolia- vullrohi.Lugesin Laansoo raamatust, et vullrohi ja scopolia pole üks ja see sama. On või ei ole?
Minu kobartomatid õitsevad aga ei vilju. Mis viga?
Päikest kõigile!









4 comments:

  1. Seda skopoolia teemat võid ise uurida http://www.ut.ee/taimenimed/ vaatad vaheldumisi ladina ja eestikeelse otsingu järgi. Lühidalt aga - oma taimi võid julgelt vullrohuks kutsuda, kuigi nüüd on nendel perenimeks Scopolia asemel või pigem paralleelnimena Physochlaina. Skopoolia nime jäävad kandma vähem atraktiivsed sirgema kõrgema varrega sugulased.

    Aialehest:"Tomati õied võivad variseda siis, kui kasvuhoones on pikemat aega liiga jahe (alla 12°) või liiga palav (üle 27°); kui on palav, aga valgust vähe; kui mullas on liiga palju lämmastikku, aga valgust napib või kui mullas on boori- ja veepuudus". Igaks juhuks võiksid oma taimi ka raputada, kui nad tuuletus siseruumis kasvavad.

    ReplyDelete
  2. Mtme aastaga nii ilusa sülemi kevadmagunaid saab?

    ReplyDelete
  3. Ega ma täpselt ei mäleta, igatahes päris kaua. Mul oli alguses ainult paar-kolm sibulat.

    ReplyDelete
  4. Lihtõieline kevadmagun paljuneb palju kiiremini, kui täidisõieline, aga aega võtavad mõlemad.
    Ma arvan, et Sa saad oma hanerohu tagasi, teda on ju paljudel.
    U.Laansoo on ise nimekomisjoni liige, eks Sul tuleb teda uskuda, kui "Eestikeelsete taimenimede andmebaasi vaadata, siis on ta ametlik nimetus ka eesti keeles skopoolia ja vaid paaril liigil on sulgudes sünonüümina märgitud vullrohtu. Botaanikute meelistegevus on aednikke segadusse ajada :)

    ReplyDelete