Tuesday, October 2, 2012

Midagi oktoobris.

Thela käest saadud roosi kolmas õis!Arvasin küll, et oktoobris pole enam midagi näidata, aga tänane imeilusa ilmaga fotokas leidis veel midagist.
A
Aconitum Charmichaeli(i) arendsi(i).Septembri lõpus hakkab tema alles õitsema ja seda jätkub pikaks ajaks.
Ilus tume geranium.Ei tea kas ta kasvab kõrgeks, ei tahaks, mulle meeldiks ta sellisena.
 
Ka see maran õitseb väga hilja ja õisi on vähe, selle-eest aga ilusa värviga.
Kirss-kontpuu  viljus see aasta esimest korda. Päris hapu oli, aga ilusad!
Hõbepuul on korraga kollased, rohelised ja hallid lehed.
Sidruniväänik on ka marju täis. Kas keegi teeb ka nendest midagi? Ühe sõin ära, hirmus hapu oli.
Ulmus Jacline sai omale parema koha, oli tise puu varjus, nüüd saab ta ennast näidata.
Aga mis seeon?Aidake! Mul pole õrna aimugi, kust kohast ma ta saanud olen ja mis asi see on? Mõtlesin, et äkki küüslauk, proovisin lehti närida, ei olnud küüslaugu maitset. Kasvab mis hirmus, õit ei ole näidanud. Mõistatus!Küll oli täna mõnus ilm, sellist sügist ma armastan, oleks neid päevi ainult natukenegi rohkem! 
Posted by Picasa

4 comments:

  1. Oktoober ongi tavaliselt suvekuude jätkuks, õitele lisanduvad puude värvid ja kaunid viljad. Mu meelest on aed isegi värvilisem, sest tooni annavad suurvormid.
    Sidrunväändiku viljad olen suhkruga lahti hõõrunud ja pannud väikeste portsjonite kaupa sügavkülma, parim tee igasugu külmetuste puhul. Pole ühtki teist vilja, mis sisaldaks sellises koguses C vitamiini ja muid kasulikke aineid. Aitab väga hästi ka väsimuse vastu.
    Neil on tõesti omapärane, vaigune, hapu, veidi kirbe maitse. Aga see on naljakas, et kui see hoidis on laual ja võetakse esimene lusikatäis, siis tõugatakse ta eemale, aga veidi aja pärast läheb lusikas iseenesest uue portsjoni lähedale.

    ReplyDelete
  2. Äitah, teen järele! Kas Sa selle viimase pildi kohta ei oska midagi öelda?

    ReplyDelete
  3. Ma pakun, et viimasel pildil on porrulauk.

    ReplyDelete
  4. Porrulauk pakuks minagi.
    See kurereha oluliselt kõrgemaks ei kasva. Kui, siis ehk õievarte arvelt.

    Kirss-kontpuu hangin endale kindlasti. Tartu Botaanikaaias oli ta tänavu ilus. Sidrunväädikut oleks ka vaja, see jäi mul maha.

    Aga täitsa kabe ju oktoobri kohta :)

    ReplyDelete